בלוג מיומנויות מחשב ז'

הכנה ל-POL: יצירת דף רפלקציה והרשאות צפייה

נשלח 7 ביוני 2016, 23:24 על ידי טל מוזס   [ עודכן 8 ביוני 2016, 4:55 ]

הצגות למידה
הגיע הזמן להכין את הפורטפוליו הדיגיטלי לקראת הצגות הלמידה הקרובות. זה אומר בעיקר שני דברים: לכתוב באתר את הרפלקציה שלכם על המחצית האחרונה, ולדאוג לסדר את האתר באופן כללי לקראת המפגש.
למה בכלל לשמור את הרפלקציה באתר? הסיבה העיקרית היא - בגלל השנים הבאות. כבר בהצגות הלמידה במחצית הראשונה של השנה הבאה תרצו להתייחס לתובנות ולמטרות שהגדרתם בהצגת הלמידה הזו. אבל בשביל להתייחס לזה צריך למצוא את הרפלקציה (מישהו זוכר איפה הדף שמילא במחצית הקודמת?)

איך כותבים רפלקציה באתר?

דבר ראשון, חשוב להשקיע ברפלקציה עצמה - מלאו את דף הרפלקציה שבחוברת ההכנה, דברו על זה עם חבר/ה או התייעצו עם מישהו מהצוות.
כשהדף מוכן, אפשר להעלות את הרפלקציה לאתר. ככה עושים את זה:
  1. נכנסים לפורטפוליו הדיגיטלי שלכם.
  2. לוחצים על כפתור 'דף  חדש'. (הכפתתור נראה ככה:)כפתור יצירת דף
  3. בוחרים שם לדף. שם מומלץ: רפלקציה - כיתה ז' מחצית ב'.
  4. בוחרים מיקום לדף. אפשר בינתיים לשים אותו ברמה העליונה של האתר. ולוחצים על כפתור 'צור' כדי שהדף יווצר.
  5. (אם מתבקשים לתת כתובת דף באותיות אנגליות - כדאי לבחור משהו בסגנון reflection-class7b)
  6. עכשיו מקלידים את תוכן דף הרפלקציה שלכם לדף החדש. הנה כמה טיפים כדי שהדף יהיה קריא יותר:
  7. כותרות - השתמשו בתפריט "עיצוב" כדי להגדיר כותרות בדף: משהו טוב במיוחד שקרה לי במחצית, בעיה / קושי שנתקלתי בה במהלך מחצית זו, הרגל שאני לוקח על עצמי.
  8. כדאי להוסיף טבלה לסעיף האחרון (הרגל שאני לוקח על עצמי) כמו שמופיע בחוברת ההכנה.
לשימושכם - הנה דף רפלקציה לדוגמה. אפשר להיכנס אליו, להעתיק את הטקסט ולהדביק בדף הרפלקציה באתר שלכם כדי להשתמש במבנה שלו (את התוכן, כמובן, צריך להחליף).

איך דואגים להרשאות?

הרפלקציה היא הרבה פעמים אישית, ולא תרצו שכל תלמידי בית הספר יוכלו לקרוא אותה. למרות שזה דווקא יכול להיות מועיל לשתף ולקבל משוב מאחרים, מותר לכם לגמרי להעדיף לחסום את הגישה לרפלקציה כך שרק אתם ואנשי הצוות יוכלו לקרוא אותה. איך עושים את זה?
  1. לוחצים על כפתור "שתף" שבראש הדף כדי לשנות את הגדרות השיתוף של האתר.
  2. מגיעים לדף ההגדרות השיתוף של האתר:
    מסך שיתוף והרשאות
  3. אנחנו רוצים לאפשר לכל בית הספר גישה לאתר כולו, אבל לחסום גישה לדף הרפלקציה. לכן אנחנו צריכים להפעיל את האפשרות לנהל הרשאות ברמת דף. לחצו על הכפתור 'אפשר הרשאות ברמת דף'.
  4. יוצג חלון ובו הודעת אישור. לחצו על הכפתור 'אפשר הרשאות ברמת דף'. ייקח למערכת כמה שניות להפעיל את האפשרות לנהל את ההרשאות.
  5. שימו לב לשינוי במסך. מעכשיו מופיעה בצד ימין רשימת הדפים באתר:
    רשימת הדפים באתר
  6. לחצו על השורה העליונה (שהיא שם האתר שלכם) כדי שתוכלו לקבוע את רשימת המשתמשים באתר שלכם. לאחר מכן, עליכם לדאוג להוסיף את צוות בית הספר לרשימת המשתמשים. עושים זאת בתיבה שבצד שמאל למטה של המסך. כך:
    הוספת צוות בית הספר
    שימו לב לתת לצוות הרשאות להציג את האתר (ולא לערוך אותו), ולבטל את האפשרות לשלוח הודעה, כדי שלא כל אנשי הצוות יקבלו מייד מייל שמציע להם לגלוש לאתר שלכם.
  7. כמובן שצריך ללחוץ על "אישור" כדי שהשינוי יישמר.
  8. עכשיו בחרו את הדף שאתם רוצים לשנות את ההרשאות שלו (דף הרפלקציה), וסמנו שאתם לא רוצים שההרשאות שלו יהיו כמו ההרשאות של שאר הדפים (ראו בצילום המסך הזה - לוחצים על כפתור 'שנה'):
    הרשאות ספציפיות לדף

  9. עכשיו נסמן שלא לכל אחד תהיה גישה לדף, אלא רק למי שכתוב ברשימה:
    שינוי הרשאות גישה לדף

  10. לא לשכוח ללחוץ "שמור" כדי שההגדרות החדשות יכנסו לתוקף

מה צריך עוד לסדר באתר?

וודאו שיש לכם בפורטפוליו רשימה של הפרוייקטים שעשיתם השנה, ותיאור של תוצר אחד לפחות.
כדאי להוסיף בסוף דף הרפלקציה קישור לתיאור התוצר שכתבתם.
עברו על האתר ובדקו שלא חסר תוכן, חפשו ותקנו שגיאות כתיב. הוסיפו תמונות ושפרו עיצוב (האם תמיד אפשר לקרוא את הטקסט? האם יש תפריט עליון או צדי? האם אפשר להגיע לכל הדפים שיצרתם?)

תיעוד תוצרים בפורטפוליו הדיגיטלי

נשלח 29 במאי 2016, 1:32 על ידי טל מוזס   [ עודכן 30 במאי 2016, 2:38 ]

מתעדים תוצרים
אחרי שיש לכם אתר בסיסי, הגיע הזמן להתחיל למלא אותו בתוכן רלוונטי.
בשבועות הקרובים נמלא את הפורטפוליו הדיגיטלי בתיעוד של תוצרים שבניתם במהלך המחצית (או במהלך השנה כולה).

בתחתית הדף הזה מופיע מחוון הערכה לדפי תיעוד תוצר. אבל הנה כמה טיפים באופן כללי:
  • לכל תוצר - יוצרים דף חדש באתר. כדאי ליצור את הדף מתחת לפרוייקט / המקצוע שאליו הוא שייך (לדוגמה: את התוצר 'דף תכנון דוכן תופעה מדעית' ניצור תחת הפרוייקט 'מתכון לשינוי', או תחת 'מדעים').
  • בחרו תוצר מוצלח... זה נכון שיפה להראות שאתם מודעים גם לחולשות שלכם, אבל חשוב להראות גם את מה שיש לכם להתגאות בו.
  • לא לשכוח תמונה. אומרים שתמונה שווה אלף מילים, וזה נכון. אם אין לכם תמונה של התוצר שלכם - צלמו אחת. 
  • הקפידו על איכות התמונה - גם מבחינה טכנית (רזולוציה מספיק גבוהה, גודל קובץ לא גדול מדי), וגם מבחינת התוכן והקומפוזיציה (צלמו את כל התוצר, התמקדו בתוצר, הימנעו מבלאגן ברקע, הקפידו על תאורה טובה, וניגודיות מספיקה).
  • כתבו תיאור קצר של הפרוייקט. כבר בעוד כמה חודשים לא תזכרו מה בכלל היה הפרוייקט, מתי עשיתם אותו ומה הקשר לתמונה. ספרו באיזו כיתה הייתם (ז'), מה היה שם הפרוייקט ומה מטרתו, ואז ספרו איך התוצר שאתם מציגים קשור לפרוייקט.
  • תארו את התוצר, והוסיפו גם מימד אישי (האם זה תוצר ביניים או התוצר הסופי? עשיתם אותו לבד או בקבוצה? מה היה התפקיד שלכם? ממה הכי נהניתם או למדתם? מה היה חשוב לכם להשיג בבניית התוצר? במה אתם הכי גאים?)

מחוון הערכה - דף תיעוד תוצר


הנחיות ליצירת הפורטפוליו הדיגיטלי

נשלח 17 במאי 2016, 3:22 על ידי טל מוזס   [ עודכן 17 במאי 2016, 3:27 ]


פורטפוליו לדוגמה
אלו ההנחיות שחילקתי ב-3/5 לגבי בניית פורטפוליו (תיק עבודות) דיגיטלי.
  • הנה דף ההנחיות שחולק בשיעור.
  • וזה קישור ישיר לכלי בניית האתרים של גוגל: Google Sites.
  • לאחר שבניתם את האתר שלכם - מלאו את הטופס הזה, כדי שאדע איפה למצוא אותו...
ניתן לסיים את העבודה על האתר עד יום רביעי 4/5 בערב (21:00).

בהצלחה.

1-3 of 3